● .Pondělí
Měla jsem praxi doma.
Rozdělovala jsem doklady firem a dávala je do šanonů. Poté jsem je rozdělovala podle roků a měsíců. V každé košilce byl vždy jeden měsíc v roce. Např. v lednu byly doklady: faktury (přijaté, vydané a zálohové), ostatní závazky, interní doklady, banka a jiné podklady. V některých byly navíc i účtenky, které jsem pak rozdělila podle dnů v měsíci.
● Úterý
Byla má praxe v autoservisu. Je to malý rodinný autoservis. Nachází se v Horních Počernicích. Můj první zákazník s vozem SAAB 9-5 r.v. 2008 combi,který byl objednán na 10:00 hod.
Vyměňovali jsme olej, vzduchový filtr a brzdy na zadních kolech, jelikož byly v dezolatním stavu.
Dále jsme přezouvali pneumatiky na letní.
Na přání zákazníka jsme zkontrolovali zavěšení levého předního kola, neboť si zakaznik stěžoval na divné zvuky.
Druhým vozem bylo Volvo v70 r.v. 2006, které jsme měli objednané na 12:00 hod., kvůli bouchání na zadních kolech. Zjistili jsme, že to byly opotřebované tyčky zadního stabilizátoru nacházející se vedle pružin.
Chvilku potom, co přijelo auto druhé zákazníka, nám volal pán, že má něco se startérem. Jednalo se o SAAB 9-5 r.v. 2008.
Požádali jsme ho, aby se pokusil vůz nastartovat a přijet do servisu.
Když po 15 minutách přijel, odstavil svůj vůz na parkovišti vedle dílny. Nakonec jsme zjistili, že byla špatná benzínová pumpa. Nachází se v nádrži na benzín.
Nakonec za námi přijel ještě jeden zákazník, jemuž se z jednoho auta staví druhé.
Jeho SAAB 9000 CSE 2.3 turbo sedan byl totálně zrezlý ale zákazník se nechtěl vzdát motoru, který byl plně funkční. Tak se s tátou domluvili, že to přendají do jiné karoserie, která zrezlá nebyla.
Ale problém byl v tom, že toto auto jezdilo na plyn, takže v kufru zůstaly díry o průměru 4-5 cm. Na tomto autě jsem jenom montovala světla, z důvodu toho že to byla pro mně jediná práce, kterou jsme na tomto autě mohla dělat.
Poté jsme z parkoviště převezli vůz, byl to SAAB 9-3 r.v. 2007 sedan.
Na něm jsme také měnili olej a měli jsme najít odkud uniká klimatizace. To jsme bohužel nestihli protože bylo už moc pozdě. Práci jsme ukončili okolo 20:00 hod.
● Unavná Středa
To byla má praxe ve škole.
Z důvodu toho že jsem měla objednaneho doktora na 12 hodinu a nestihla bych praxi v autoservisu. Vypomáhala jsem Klárce a Emmně s papíry v Hercentru.
S Klárkou jsme kontrolovali zda nezrušili někteří uchazeči termín.
Poté jsem třídila s Emmou pozvánky uchazečů podle termínu a času, kdy měli přijít k pohovoru. Ti, co neměli daný termín pohovoru, tak jsem zakládala do jiného šanonu. Roztřídila jsem je podle google excelové tabulky, kde již byli zapsaní.
Poté, co jsem je měla roztříděné podle času, jsem je opět zapsala do excelové tabulky, ve které se daní uchazeči nacházeli.
Podle toho, zda absolvovali pohovor či ne.
● Čtvrtek
Jsem vypomáhala v Liberci na bytě, který rekonstruujeme pro jednu naší známou. Rekonstrukce se prováděla doslova na cihlu, jelikož byl byt v dezolátním stavu. Předtím než jsme s tátou vyrazili směr
Liberec, jsme museli do auta doslova narvat psí klec, abychom ji mohli vrátit. Převáželi se v ní 2 týraní psi do útulku. V Liberci jsme z bytu vynášeli skříně a dveře, všechno už bylo rozdělané na kusy, do přívěsu o velikosti 270 cm x 125 cm.
Ten musel mít snad okolo tuny, protože auto nám tak cukalo, jako kdyby jsme měli nebržděný plaťák s autem.
Také jsme natírali stěnu a bojovali s vosami.
Poté jsme měli grilovačku a okolo 19 hodiny, jsme jeli zpět do Prahy.
● Pracovní pátek
Na pátek jsme měli objednaného pána s autem SAAB 9-5 r.v. 2004 Sportcombi na 10:00 hod.Na něm jsme měnili olej, dolévali převodový olej a měnili kabinový filtr.
Abychom se dostali ke kabinovému filtru, museli jsme vyndat kastlík u spolujezdce.
To je totiž jediná možnost, jak se k němu dostat. Bylo docela těžké se k němu probojovat.
Potom jsme zkontrolovali brzdy.
Na zadních kolech byly v dezolátním stavu.
Mezitím, co táta měnil brzdy, já jsem se věnovala měnění vzduchového filtru, který se nachází před pravým předním kolem.
Když jsem to měla hotové, chtěla jsem zpátky nahodit část nárazníku, jelikož nebyl nacvaknutý.
Bohužel se mi to, ale nepodařilo, a tak jsem požádala tatu.
Ale ani jemu to nešlo, přistoupili jsme tedy k operaci.
Nožem jsme zevnitř uřízli malý kus plastového nárazníku protože byl ohlý stářím a poté jsme ho nasadili a přišroubovali.
U dalšího vozu SAAB 9-5 r.v. 2009 sedan jsme rozmontovávali interiér, majitel ho již nechtěl opravovat, jelikož měl rozbitý motor.
Dále jsme jeli na zadní parkoviště nafotil sedačky z aut, které již nejsou pojízdné. A jsou posláni na šrot.
Okolo 15:30 hod. přijel zákazník s autem SAAB 9-5 r.v. 2004 Sportcombi.
Na něm jsme měnili olej a kabinový filtr. S kabinovým filtrem byl boj, protože nový, který jsme koupili, byl o 1,5 cm větší, než ten starý.
Ale bylo divné, že se nám tam nevešel, jelikož jsme ráno servisovali úplně ten samý vůz.
Nakonec jsme ho tam napasovali a auto mohlo odjet.
Na vedlejším parkovišti vedle servisu, bylo auto mé babičky SAAB 9-5 r.v.1999 Aero sedan.
Zde jsme vyměňovali jednotky, vysáli a leštili interiér. A měli jsme hotovo.
V 19:00 hod. měl přijet ještě jeden zákazník, ale naštěstí to zrušil.
Byla jsem ráda, že po tak náročném týdnu jedu domů a celý víkend budu odpočívat.
Když shrnu cely tyden praxe. Bylo zajímavé prostřídat 3 praxe za pouhý týden. Byl to vytěžující tyden. Jestli bych chtela jeste nekdy absolvovat zrovna praxi v autoservisu? Ano, chtela bych. Hodne me bavi pracovat s auty.