30.6.2023
Praxe- Jake
Praxe od Jake Russell Craig
Moje praxe:
Moje praxe byla učení osmáku o Viktoriánské době a deváťáky (mojí třídu) o druhé světové válce. Tak celý pracovní týden jsem připravoval hodiny na počítači.
(obrázky mají znázorňovat o čem učím, kromě té poslední)
den praxe… Pondělí
Nebyla škola a obchody byly zavřené protože byl svátek. Tak jsem doma začal pracovat na Powerpointu o Viktoriánské době. Rozhodl jsem se že budu učit obě třídy tak, že budu mít Powerpoint prezentaci na promítačce kde budou obrázky a krátké věty které vysvětlují situaci a já situaci budu vysvětlovat ve větším detailu.
První den jsem stihl napsat o Vídeňském Kongresu. Vídeňský Kongres byla velmi důležitá událost protože změnila jak evropské velmoci interagovali s dalšími Evropskými velmocemi, např. Jestli jedna země začala získávat více území v evropě kvůli válce, velmoci by zasáhli do té války. Ještě k tomu Vídeňský kongres začal Německou konfederaci která měla sjednotit německé státy. Též jsem psal o začátku politické kariéry Otto Von Bismarka, Bismark byl důležitým konzervativním Pruským politikem který nakonec sjednotil Německé státy pod vládou Pruska. (první obrázek je Kongres Vídně, druhý obrázek je Otto Von Bismark)
den praxe… Úterý
Druhý den praxe jsem šel do školy, a ve škole jsem pokračoval v psaní o Otto Von Bismarkovi, jak se stal kancléřem (kancléř je stejný jako premiér) Pruska a jak začala Krymská válka. Krymská válka byla válka Ruska proti Británii, Francii a Osmanské říši. Válka nic nedosáhla a hodně vojáků zemřelo kvůli hladu a nemocem. Poté jsem popisoval jak Otto Von Bismark začal válku proti Dánsku aby Prusko získalo regiony Šlesviku a Holštejnu. Poté ještě do třetice jak začal válku proti Rakousku aby sjednotil severní německé státy. (obrázek je britské propagandy při krymské válce)
den… Středa
Skončil jsem s Viktoriánskou dobou tím že jsem dopsal o Opiové válce. Většina dnů praxe byly nudný protože jsem jen seděl u počítače a psal prezentace. (obrázek je bitva mezi číňany a brity)
den… Čtvrtek
Ve čtvrtek jsem začal pracovat na prezentaci o druhé světové válce. Psal jsem o vzniku fašismu,a o tom jak se Mussolini se zmocnil moci, v jaké krizi se ocitl německý lid, co je nacismus, jak se Hitler stal kancléře, co se dělo v Asii, vztah mezi Hitlerem a Mussolinim, uklidnění (Appeasement strategy), o druhé čínsko-japonské válce, o Mnichovské dohodě, o paktu Molotov-Ribbentrop a o začátku druhé světové války. Všechny tyhle témata jsou velmi zajímavá ale aby hodina nebyla chaotická (byla chaotická), tak jsem musel témata nějak zjednodušit aby tomu rozuměla celá třída (nerozuměla), protože někteří spolužáci neví skoro nic o druhé světové a bylo by to smůla kdyby pořád nerozuměli druhé světové protože byla moje práce je donutit aspoň něco je naučit.
Nakonec dne jsem si uvědomil že 9. třída měla dějepis až za dva týdny. Tak jsem se rozhodl v pátek pracovat hlavně na hodinu 8. třídy aby Viktoriánská byla víc naplněná “zajímavostmi” které je budou bavit (nebavily). Když jsem se vrátil domů pracoval jsem dále na prezentaci o druhé světové válce a začal jsem psát o sovětské unii, o Stalinovi, o falešné válce, o operaci Weserubung, o německé invazi Beneluxu, o Blitzkriegu, o obléhání Dunkirku a o vzdání francouzské vlády. (obrázek je prezident ČeskoSlovenska při druhé světové válce Edvard Beneš)
den… Pátek
V pátek jsem psal o Boerské válce, a jak s ní souvisel Winston Churchill, o potomcích královny Viktorie a důležitých Ideologiích ve viktoriánské době, např. Nacionalismus (příklad Nacionalistického filozofa byl Giuseppe Mazzini) a socialismus (Nebyly ještě socialistické strany ani země ale socialismus začínal být více populární kvůli spisovatelům jako Karl Marx a Friedrichem Engelsem). (obrázek je knížky od Giuseppe Mazzini)
Pokračování…
Když tohle píšu nejsem hotový s praxí, ještě jsem neučil 8. třídu ani 9. třídu a ještě k tomu nejsem úplně hotový s prezentací o druhé světové válce. Myslím si že zvládnu naučit obě třídy o historii a myslím si že si to užijou (neužili). Důležitou součástí učení je dle mého aby to bylo zábavné protože jestli učeného dané téma nezajímá nebo se nudí při vyučování tak nebude vyučujícího poslouchat a nic se nenaučí, ale jestli je téma zábavné tak budou poslouchat a naučí se více. (obrázek je má ruka v mé pracovní kanceláři)
Učení
Když píšu tohle tak už jsem učil obě třídy. Osmá třída se učila o viktoriánské době, jak už jsem psal, a myslím si, že je téma zaujalo a že si NĚCO zapamatovali.Devátou třídu jsem učil o 2 světové válce ale nestihl jsem celou prezentaci odvyprávět. Částečně kvůli tomu že hodiny které jsem měl vyučovat byly zkrácené a třída byla v Irsku. Devátá třída si tedy nestihla nic zapamatovat protože jsem je nestihl vyučovat. Když jsem učil nebyl jsem nervózní a moc mi nevadilo prezentovat před větší skupinou lidí. Z praxe jsem si odnesl vzácné zkušenosti a ponaučení. Praxe mě bavila protože mě baví historie a bavilo mě vyjádřovat svou kreativitu skrze prezentace.